Nyt kun on ollut puhetta noista tekijänoikeuksista laitan myös juttua tänne siitä, kun olen itsekin paneutunut jonkun verran asiaan. Nämä kaikki perustuu omakohtaiseen kokemukseen ja tietoon ja jos joku asia on toisin toivon että siitä laitetaan kommenttia. Leimasinten kohdalla täältä löytyy simppeli juttu, mistä näkee millä saa leimailla ja millä ei.

Sitten on myös 3D kuvat, niissä on Moorehead, kaikki disney kuvat, Toreads ja Flower fairy  mitä ei saa käyttää myynti tarkoitukseen (olen laittanut nyt viestiä Hobby Postiin ja kyselen tarkemmin noista oikeuksista vielä). Le Suh on vastannut viestiini myöntävästi.

Tässähän ei sitten ole mitään merkitystä sillä onko yritys tai yksityinen henkilö samat säännöt pätevät ja internethän on aika riskialtis myyntipaikka, koska siellä ovat kaikkien nähtävänä. Marimekolta esim. sanottiin että tavalliset ostajat ovat sen verta laatutietoisia, että tekevät ilmoituksia mielellään jos jossain näkevät kiellettyjä tuotteita myynnissä.

Minä olen tehnyt niin että olen kysynyt valmistajalta aina sähköpostitse saako käyttää myyntiin vai ei, ja jos lupa on tullut olen tulostanut kyseenomaisen viestin varmuuksi jos sattuu jotain jälkeenpäin tulemaan, tämän opin yrittäjäkurssilla ja sähköpostissakin täytyy näkyä vielä yrityksen nimi mistä se on.